Zoznam článkov od 1 do 20 (z 238) >>
Eshop www.davorin.sk

Skialpaktual

Nadržané vločky alebo prvý prašan v Sedle po festivale.

08.12.2016
Úvodom by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí si našli cestu na festival Snehová vločka, či už v Bratislave alebo v Poprade. Veríme, že sa Vám prezentácie a filmy našich hostí páčili a strávili ste v našej spoločnosti príjemný sobotný večer.     Sneženie na prelome novembra a decembra znamenalo, že by sme v nedeľu po festivale mohli vyraziť už aj na nejakú zoznamovaciu túru so sezónou 2016/2017. Navnadení po prašanových videách z Iránu, Nórska a najmä Japonska sme po decentnom večierku vyrazili spoločne hostia a organizátori.     Začiatok...   Celý článok
 V utorok 6.12. som sa vybral na prieskum Mlynickej doliny. Po nedávnej snehovej nádielke, ktorá potešila šlapačov sa vytvorili vo Vysokých Tatrách miestami celkom dobré podmienky vzhľadom na tento dátum. Šlapať sa dá už zdola a tak na klasikách ako Sliezsky dom, Chata pri Zelenom plese, Solisko, Skalnaté pleso - sedlo sa už ťapkať oplatí.  Chodník do Mlynice bol tiež ok. Samozrejme nejaký ten kameň trčal a tak odporúčam kameňáčky, tí čo ich nemajú tak vedľa šup na zjazdovku :) Nad vodopádom Skok už zaúradoval silný vietor. Vďaka nemu bol sneh kade-...   Celý článok
 V piatok sme boli s Kubom opáčiť októbrový sneh. Ešte sme na takom nejazdili a ktovie či ešte niekedy budeme. Zvolili sme najvyšší trávnatý svah aký poznáme - južné úbočie Chabenca. Aby sme cestou za snehom zbytočne nedrali výstroj a kolená a hlavne pri zostupe nemreli nudou, pribalili sme bajky. Prvých 400 sme teda vykrútili, druhých 400 vychodili a ďalších 400 vypásovali. K tomu dva menšie zjazdíky za ďalších 400. Použité techniky plne rešpektovali charakter terénu a podmienky, žiadne znásilňovanie. Na hrebeni zimné podmienky, hračkárske rukavic...   Celý článok
V piatok sme sa s Martinom, Matúšom a Peťom vybrali obzrieť podmienky v Mlynici. S Maťom sme sa rozlúčili pod Satanom (zvyšok jeho prieskumu už poznáte zo Skialpaktálu Mlynická a Mengusovská). Zvyšná trojka sme obzreli cestu na Satana - konkrétne L2 zo skialp sprievodcu Mira Peťa. Podmienky rôznorodé - striedavo prašan a dosky, v kľúčových pasážach (skalný prah) ľad. Potrénovali sme. V sobotu dorazilo sneženie a zaradili sme oddychový deň. V nedeľu v pozmenenej zostave s Maťom2 a Matúšom opäť v Mlynici. V doline cca 5-10cm nového snehu. Ale zatiahnuté....   Celý článok
 V piatok 25.03 bolo ráno na Štrbskom plese rušno. Nie všetci sa však chystali na upravované svahy. Predpoveď bola dobrá a tak bolo jasné, že bude aj v doline rušno. Šlapať sa dá od Fisu. Chodníkom pekne hore pod Skok. Sem tam skala, trošku ľadu ale na tú biedu dojazd dobrý. V doline sa už trúsili skupinky na všetky strany. Žľaby celkom dobre vysnežené, len škoda toho včerajšieho vetra. Na mačkách som vyšlapal po dobre vysneženom žlabe do Satanovho sedla. Pofotil som trojicu stúpajúcu na Soliskový hrebeň a prehupol sa do Mengusovskej. Aj tu bolo rušno...   Celý článok
Tento článok má za úmysel informovať o aktuálnych skialpových podmienkach na domácej tatranskej pôde, i keď dalo by sa aj o kultúrno-spoločenských zážitkoch porozprávať. Zišli sme sa po roku opäť s tým istým cieľom - cez deň všetko možné polyžovať a večer sa o všetkom možnom porozprávať.   Sobotu začíname hromadne výstupom do sedla Váha s viditeľnosťou maximálne po Dračiu bránku a len zarytí optimisti veria, že dnes bude pekne. Chceli by sme do Ťažkej doliny a na Mlynára, no sonda priamo v žľabe nás vracia naspäť. Nevadí, za ...   Celý článok
Po veternom víkende, keď aj čo-to prisnežilo sme sa s Rasťom dohodli, že prvýkrát v tejto sezóne obzrieme Zlomiskovú dolinu. Toť krátky reportík: Cesta na Popradské pleso lyžovateľná od lesa, od plesa potom do Zlomísk treba štrikovať pomedzi kosovku a kamene, ale je to zlyžovateľné aj pravou stranou (pri pohľade od plesa). V doline množstvo nafúkaných dosiek, štandardne hlavne pod Lúčnym sedlom, tam zatiaľ ešte nič nepadlo. Nafúkané je aj pod Záp. Žel. bránou. My sme sa na začiatok vybrali do východnej. Tá bola polyžovaná - asi cez víkend, v sedle...   Celý článok
Volebná sobota udrela a najlepšie, čo som mohol zvoliť, bolo testovanie nového lepidla na pásoch. Voľba padla na hrebeň Lúčanskej Fatry v okolí Martinských Holí. Lebo z domu to mám na skok a keby tá ohlasovaná víchrica na hrebeni príliš dotierala, je dosť možností, kam sa schovať: z hrebeňa dole vedie pár „frírajdových“ lúk.   Tak vyrážam od Partizánskej studničky: prví bojazlivejší šoféri tu nahadzujú reťaze cestou na Hole, ale miesto pre auto ešte je. Pekne po zvážnici na rozchodenie, smerom na Dlhú lúku (na žltú značku z Vrútok pod...   Celý článok
Konečne! Je začiatok marca a podmienky na skialp v Tatrách sa začínajú podobať tým, na túto ročnú dobu normálnym. Sneh si však musíme zaslúžiť, tak nás najprv čaká peší výšlap na Hrebienok. Elko mi stihne porozprávať o lavínovej skúsenosti a začneme preberať kam sa dnes vyberieme. Cieľom je ako vždy pridať niečo nové, kde sme ešte neboli.   Pásy naliepame na Hrebienku, za chvíľu sme na Húpačkách, ktoré sú už fajne priechodné. Spomínam ako sme tade skoro každý víkend počas strednej školy chodievali s Braňom Karafom. To boli časy! N...   Celý článok
Keď je takto málo snehu v dolinách a musím za ním peši a ďaleko, nemám bez auta moc na výber: Žiarska alebo Jasná? Dnes padla voľba na Jasnú, ale keď som z vlaku videl, ako blížiaci sa front prehadzuje cez NT hrebeň mraky a Chopok hlási -13, pobral som sa opačným smerom. Ešte že busy z mikulášskej stanice idú v rovnaký čas tam aj tam :-)   Tak zas po týždni pri rampe do doliny a pozerám: dáka novinka! Na strome veľká žltá tabuľa a na nej veľká trojka – akože lavínová. Nóoo, prituhlo, na to posnežilo, dosť fúkalo, uvidíme. Obuť do ly...   Celý článok
Do Žiarskej sa v sobotu ráno nedalo od parkoviska, až asi o kilák vyššie som sa odvážil do lyží skočiť a aj to som si ešte dlho dával pozor. Pod nočným suchým snehom mokrota z piatkového dažďa a paličky aj pod chatou sem-tam pichli do asfaltu. Jeden deň dažďa či slnka a bude po ceste. Nad chatou ľadový firn prikrytý 5-10cm suchého prášku, to v kosovke.   Prvý cieľ: Žiarske sedlo. Zamrznutá stará stopa zaviata práškom, miestami do 20cm nového snehu na ľade, čím vyššie, tým viac ľadových platní. Ale väčšinou nový sneh, ubitý vetrom...   Celý článok
Parkujem na malom parkovisku na ľavej strane cesty kúsok pod Julierpassom v smere z Engadinu. Do údolíčka s názvom Valletta dal Guglia vedie stopa. Na parkovisku sú štyri autá. Je jasné, že to boli všetko skialpinisti. Vyrážam neskoro ale po dobrej stope sa ide rýchlo. V hustej hmle nie je jasné akú bude mať túra budúcnosť. Nádej však stále žije a až po hodnej chvíli sa začína hmla trhať, Medzitým som predbehol štyroch šlapačov s kozmonautickou výstrojou. Stáli a riešili nejaké technické problémy. V dnešných časoch technického pokroku sa niektorí ...   Celý článok
Táto časť hrebeňa VF je ideálna pri lavínovej trojke, aká vládne po prvom poriadnom snežení tejto zimy. Nadzigalo tam zo pol metra, dobrý základ by bol, ak by to sadlo a následne zmrzlo, len trochu neskoro že? V doline v noci dážď, vysoko nad nulou a na deň predpoveď sľubovala „dvíhanie hladiny sneženia až nad 800m n.m.“ Tiež dôvod ísť čím vyššie.   Tak som sa v rámci skromných mojich prepravných možností vybral vlakom do Rybárpoľa a odtiaľ v lyžiarkach po peknom blatku hore do Hrabova k lanovke. Hneď za brieždenia, kým bola teplota ako...   Celý článok
Vysoké Tatry 11.02.2016  Žltá lávka a odtrh... Pôvodne to mal byť report z Malej Studenej doliny a zlyžovania 2-3 žlabov ale nakoniec bol z toho rýchly ústup. Informácia pre všetkých, čo sa chystajú stráviť víkend na Térynke: V doline pripadlo miestami cca pol metra snehu. Čiastočne je popremiestňovaný vetrom. Nad chatou je všetko slušne vysnežené ale nový sneh ešte nie je sadnutý. Viac fotiek som nespravil kôli zlej viditeľnosti. Šlapať sa dalo zo Smokovca. Hang som vyšlapal popod Jazernú stenu. Cesta bola po chatu prešlapaná. Lyžovačka naspäť fajn...   Celý článok
Ale najskôr niečo o podmienkach pod Chopkom. Dva týždne po "skialpovom kľučkovaní" . Lebo kam v tejto biede? Zjazdovka na úvod – Brhliská od Grandu. Od hornej stanice lanovky traverzom na Tri vody sa v sobotu ešte ako- tak dalo. Ale po biede, už bolo treba preniesť lyže v niektorých klesaniach. Potom už pohodlne pod Sedlo Poľany a posledný kus pešo, vysekávajúc si schodíky špičkami lyžiarok v zmrznutom firne. Keď človek poriadne kopol, prekopal sa do brusníc. Nasledoval ľadový rašpľový hrebeň smerom na Chopok – smrť pre pásy. Kľučkovanie pomedzi ...   Celý článok
Skialpaktuál:  Vysoké Tatry - Kežmarský štít - zlyžovanie Nižnej Kežmarskej štrbiny     Elko sa v teréne pohybuje približne od polovice decembra veeľmi často. Dnes 6.2. sa mu podarilo zlyžovať z Kežmarského štítu vôbec nie ľahkou cestou cez Nižnú Kežmarskú štrbinu, traverz napešo do žľabu z Huncovského sedla a dole. Rovnako ako lyžoval si to vyšlapal aj hore. Brodil sa snehom cca tri hodiny. (prvozjazd pravdepodobne Vlado Tatarka) Deň predtým lyžoval dvakrát Kartárik, stratil lyžu, potom ju šťastlivo našiel a dnes jednoducho pekne odspodu nab...   Celý článok
Prišiel v noci front, ráno je hnusne, ešte že pod nulou. Ale aj to sa má cez deň zmeniť. Na svahoch stále málo snehu, na hrebeňoch mraky a isto tam fučí, no čo idem? Už viem! Mám vybaviť dačo autom, tak to zneužijem a budem preč „trochu“ dlhšie. Idem pod Chleb z Trusalovej – stade chodím hore zriedka, lebo ako sa tam dostať bez auta? A už si to fičím, až na Zajacovú, cesta vďaka snehu hladšia ako v lete, výtlky zakryté. A nový sneh drží, reťaze netreba, dokonca som tu dnes prvý.   Prvou skratkou lesom (hneď od auta) pohrdnem, idem po ceste...   Celý článok
Snehu tam je relatívne dosť... na taký začiatok decembra. Len škoda, že už končí január. Takže stopu do sedla Poľany som pre istotu „razil“ najskôr po zjazdovke, až od hornej stanice lanovky Brhliská som natraverzoval do doliny Zadnej vody. Asi jediný príjemný zážitok toho dňa: krásneho, slnečného, len škoda že pri asi -300 stupňoch. A už zdola bolo vidieť, ako hore na hrebeni fujačí. Z juhozápadu, išiel front.   Fujačilo už aj dole dolinou, takže okrem sypkého prachu, ktorý nedržal pásy, som sa pretláčal aj s vetrom. A palice sa každú chv...   Celý článok
Najhoršia zima za minimálne 15 posledných rokov v Alpách pokračuje. Zatiaľ čo na západe už nasnežilo trošku viac, čo sa prejavilo aj padaním lavín s frírajdistami, vo východných Alpách posledná a vlastne jediná vlna sneženia akurát zariadila dostatok snehu pre bežkárov... Vo Švajčiarskom  Engadine (St.Moritz) môžete zabudnúť na túry mimo zjazdoviek, a keďže po zjazdovkách môžu šliapať len majitelia cestovného lístka :) tak v krátkosti aspoň dva tipy na prechádzku do nádherných dolín Engadinu. Val Forno sa nachádza východne smerom od Maloje . P...   Celý článok
Podhorie Nízkych Tatier je už v „zimnej forme“, bežkárske či skialpinistické túry je možné začať tak povedané spred prahu domu, a v dobrom počasí si užiť deň jednoducho potulkou po chotári v zasneženej krajine s panorámou okolitých pohorí. Jedna taká túra začína v sedle Vagnár nad obcou Mýto pod Ďumbierom smeruje do sedla Čertovica a ponúka panorámu hrebeňa Nízkych Tatier od Ďumbiera po Čertovicu, panorámu Veporských Vrchov so stolovou horou Vepor, aj pohorie Poľana. Tento „makrosvet“ obohacuje aj „mikrosvet“ po trase túry, kde n...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 238) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.