Suldenaktual 2008/09

04.12.2008
suldenaktual-2008-09Zima ja už predo dvermi a ako hneď uvidíte niekde už aj začala. Počas minulej zimy som sa pokúšal informovať všetkých záujemcov o podmienky v tejto časti Álp prostredníctvom rubriky Suldenaktual. Takto som chcel oddeliť nadčasové články z jednotlivých túr, slúžiace aj ako sprievodca od krátkych aktuálnych správ, na ktorých je zaujímavá práve ich aktuálnosť. Nie vždy sa mi to podarilo celkom oddeliť a tak aj do tejto rubriky prenikol materiál ktorý by mohol byť zaujímavý aj s odstupom času. Preto minuloročný Suldenaktual zostane aj naďalej sprístupnený.
          Ale to už by som vás chcel pozvať na sledovanie nového Suldenaktualu 2008/09. Plánujem v ňom pravidelne informovať o podmienkach pre skialpinistov a lyžiarov v okolí Suldenu. Nemali by vždy chýbať aj nejaké čerstvé fotky, ktoré vám pomôžu si predstaviť, ako to tu práve vyzerá.
          Budem sa snažiť aj o zopár záberov zo severnej steny Ortlera, ktorá je často navštevovaná. Zábery na fotkách sa budú niekedy možno trošku opakovať, ale ako vravím , malo by to poslúžiť, ako akási webkamera. Verím že sa dozviete toho viac ako z tej webkamery originálnej Suldenskej
A teraz už poďme k prvým aktualitám: Hneď po mojom príchode pred týždňom začalo sneženie, akých som v živote zažil len málo. Za dva dni napadlo meter snehu. Zjazdovky sú teraz vo výbornom stave, jazdí sa na Madritschi a Kanzli, Langenstein otvoria až na vianoce.
          Dnes sa mi podarila prvá túra aj mimo zjazdoviek. Hore na Suldenspitze zase úradoval vietor, takže som si prašanu moc neužil. Stretol som však horského vodcu Kurta, ktorý mi ukázal cestu do podzemia. Objavil dieru, ktorá vedie do podzemného labyrintu trhlín. Ako povedal: "Sú tam priestory, že by sa tam celý kostol zmestil. Vchod už mal založený snehovými kvádrami, aby mu to sneh celkom nezafúkal. V zime by sa chcel pokúsiť zachovať priechod do podzemia otvorený a vodiť tam klientov. Tak sa teším až sa tam pozriem aj ja a potom si tu možno vychutnáte report z podzemia.
          A ešte na záver: všetky otázky a pripomienky kľudne napíšte do diskusie. Čo budem môcť to prípadným záujemcom o túto oblasť zistím a poradím.