Okolo Snežných kôp cez snehovú galériu

28.04.2015
okolo-sneznych-kop-cez-snehovu-galeriu

Vysoké Tatry:

Pozeral som sa na ňu roky. Fotil som si ju z rôznych strán. Chodil som okolo nej cez Východnú Železnú bránu. Vždy som prešiel tesne vedľa a nikdy som si nenašiel chvíľu zastaviť sa a poprechádzať sa po nej. Túto zimu sme išli zase popri nej, fotil som si ju zdola i zhora. Keď som uvidel stopy po zlyžovaní, povedal som si: "Teraz už konečne nastal čas, pozrieť si tú snehovú galériu zblízka!"

S Matúšom sme využili ideálnu príležitosť. Deň, ktorý sa toho nedalo robiť o moc viac. Poobede sa počasie podľa predpovede pokazilo. Okruh okolo Snežných kôp sme však stihli presne podľa plánu. Hore Zlomiskovou dolinou. Najprv výšlap na pásoch až do Západnej Železnej brány. Potom traverz trošku nepríjemný, s čakanom a mačkami. Prekvapením bola líška, ktorá sa tu ponevierala. Jej motivácia je pre nás záhadou. Ktovie, možno si myslela to isté ona o nás :)

pohľad_z_Vých._Batizovského_sedla

Na mačkách bez lyží sme si odskočili sa pozrieť do sedielka medzi kopami a potom sme si už pripli lyže a zlyžovali dole žlabom pod Východnú Železnú bránu. Trošku problémový bol vjazd do žlabu potom už to bolo ľahké. Vyšlapali sme hore do Východnej Železnej brány a zjazdom dole ukončili okruh.

Túra to nebola dlhá ani extrémna ale určite krásna a kuriózna, s nádhernými výhľadmi na sever i juh.

Fotky Okolo Snežných kôp cez snehovú galériu

RE: Okolo Snežných kôp cez snehovú galériu
sherpa 28.04.2015
Martin, netradicna okruhovka. ta liska sa tam vyskytuje aj mozno kvoli svistom, ktori tam zimuju. dufam, ze ste moc nedupali po tom snehovom plato. http://www.tatry.cz/cs/svisti-hibernovali-vic-nez-7-mesicu

Jaraba 28.04.2015
Kua, chlapi, tulipány už pomaly odkvitajú a vy tomu skialpu furt nedáte pokoj!