Berninské Alpy: pistenskialp na Lagalb 2952m.

23.12.2013
berninske-alpy-pistenskialp-na-lagalb-2952m-

Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz

Začiatok zimy a kam vyraziť na skialpy? Počasie ešte nie je ideálne, snehu pomenej, ale kondičku treba ponaháňať, sezóna bude ťažká :)  Obyvatelia švajčiarskeho údolia Engadin, ale aj Taliani z neďalekého Poschiava využívajú na začiatku zimy hojne možnosti šliapania po dvoch zjazdovkách nachádzajúcich sa kúsok  od Passo Bernina v smere do Švajcu.

Ideálne je keď ešte nie je zjazdovka v premávke, vtedy budete mať pokoj. V prípade, že sa už jazdí, vás tabuľa na začiatku zjazdovky bude vyzývať, aby ste si kúpili tzv. skitouren karte. Poplatok za pošliapanie zjazdovky. Zatiaľ som ešte nevyskúšal :)

Aj preto sme si zvolili dnes Lagalb. Ešte som tam nebol a stále je mimo prevádzky. Výborý tip na úvod a do takéhoto kadejakého počasia. Po vyšliapaní po zjazdovke k hornej stanici nasleduje ešte cca 50 v.m. na vrchol po vysneženom hrebeni. S lyžami sa dá vyjsť až hore.

V prípade vyditeľnosti zaručené brutálne výhľady na hlavnú časť Berninských Álp.

Počas sezóny tu musí byť dobrý freeride, ale to už budeme chodiť šliapať úplne inde :)

Parkoviská pri dolných staniciach Lagalbu aj Diavolezzy sú zadarmo. Pri šliapaní hore pracoval ratrak zavesený na lane. Šofér keď nás zbadal zastal a povedal, že kým neprejdeme prestane, lebo by to bolo nebezpečné...

Info: Lanovka na Diavolezzu (oproti Lagalbu cez cestu) slúži neskôr aj na nástup na túru na Piz Palú, jednu z najkrajších skialpových túr v okolí.

Fotky Berninské Alpy: pistenskialp na Lagalb 2952m.

RE: Berninské Alpy: pistenskialp na Lagalb 2952m.
sherpa 23.12.2013
ohladuplny sofer! ale asi sa bal zodpovednosti. take prasknute lano je pekna patalia+papiere. lyzovat pod napnutym lanom na skalnatom plese je velky adrenalin....ale neda sa robit casto, raz stacilo.