Skialpaktual: Chopok - Ďurková a späť

01.02.2011
skialpaktual-chopok-durkova-a-spat

V Nedeľu som sa rozhodol využiť podmienky na prieskum hlavného hrebeňa Nizkych Tatier. Ráno som si privstal, aby som stihol východ slnka. Na lyžiach som ešte nikdy nešiel v smere Chopok - Ďurková, nechal som si poradiť a vyrazil som bez pásov. Traverzoval som čo to dalo a za polhodinku som bol v Krížskom sedle. To bol dobrý začiatok, na hrebeni bolo snehu dosť, bol tvrdý, rýchly. Trebalo si však dávať pozor na trčiace kamene.

Na Ďurkovú som prišiel za 1,5 hod. dal som polievku a pokecal s osadenstvom. Chata je otvorená stále, slúži ako útulňa a nezamykajú ju ani keď sa idú nakúpiť zásoby.

Cesta späť mi už trvala dlhšie. Vychutnával som si úžasné počasie a výhľady. Naobed som bol zase na Chopku a podvečer som už s Pachom vymetal ľadové žľaby.

Viac o stave hrebeňa sa dozviete z fotiek.

M.B.

Fotky Skialpaktual: Chopok - Ďurková a späť

RE: Skialpaktual: Chopok - Ďurková a späť
sisa 02.02.2011
Počuj, ty toho teda postíhaš:-)) Aj Velka Fatra je celkom fajn - hreben az po Plosku je v pohode. Ale po Líšku treba sem tam niest lyze - dole sa da ist len po zjazdovke, mimo toho na pešo. Od Líšky sa už da slapat a do severnych stran v pohode lyzovat. juh je uplne odtopeny a vyfukany az na travu. Ale v severe sa daju najst pekne muldy na lyzovanie. Borisov je uplne bez snehu a takisto Ploska - zlaby prazdne ale na vrchu je snehu kopa.