Veľká Studená dolina skialpaktuál

31.01.2011
velka-studena-dolina-skialpaktual

Na nedeľu sme vymysleli ďalší cieľ - Malý Závrat vo Veľkej Studenej. Na Hrebienok a po Magistrále ako v sobotu. Potom už nasledujú Húpačky. Na naše príjemné prekvapenie sú komplet vysnežené, žiadne šutre! Ďalej po letnom chodníku až do Bránky - cestou 2 krát vyzúvame a štrikujeme medzi kameňmi, preto pozorujeme, ako vyzerá terén popri potoku. Je to síce nezlyžované, ale z diaľky nádejné. Od Bránky na Generála ide stopa nezvyčajne veľmi vľavo, tak skúsime novú stredom. Tu je už snehu habadej (aspoň na pomery tejto zimy :) konzistencie sadnutého prašanu. Zo sedielka pod Zbojníckou kopou nastupujeme traverzový výstup na Závrat. Sneh sa od polovice mení na zmrznutú škrupku, takto to ostane až do sedla. Žľab je hore riadne rozrytý, takže pre zjazd vyberáme ľavú stranu (pri pohľade zhora), kde to ešte nikto neskúsil. Tam je to cez 40 stupňov, netreba veľmi nadskakovať a je to aj v kruste parádna lyžba. Od stredu úplne super, tiež traverz Zbojníckej kopy a ďalej Generál žliabkom vpravo. Z Bránky najskôr vpravo a potom cez/popri potoku až na rovinku, kde prebrodením kosovky prichádzame na chodník a s 1 vyzutím bez škrabanca až po Magistrálu. Celkovo výrazne lepšie ako Malá Studená.

Rišo Böhmer

Fotky Veľká Studená dolina skialpaktuál

RE: Veľká Studená dolina skialpaktuál
Rišo B. 01.02.2011
Maťo, nezabudol si na fotky? :)))

Martina 01.02.2011
to radšej nevešal,. bo by nás načisto šľak trafil

RE: Veľká Studená dolina skialpaktuál
martin 01.02.2011
Sorry, som ich len zabudol odfajknúť, už sú tam...