Skialpaktual zo švajčiarskeho Julierpassu 17.1.2020

19.01.2020
skialpaktual-zo-svajciarskeho-julierpassu-17-1-2020

Zimná sezóna 19/20 začala vo Švajčiarskom Engadine veľmi nádejne keď už v novembri nasnežilo približne dva metre snehu. Aj keď potom v rozpätí od 22 decembra až do 18. januára vôbec nesnežilo a stále bolo pekne tak vďaka nízkym teplotám sa sneh udržal a premenil na tvrdý miestami až betónový základ.

Keďže nie všetci čitatelia Vetromagu sledujú našu FB skupinu tak som spravil z krátkeho skialp. výletu na Julierpasse fotoreport ktorého cieľom je priblížiť súčasné podmienky. Prašan hľadať po tak dlhej perióde počasia bez zrážok by už určite nedávalo zmysel ani tu ale zase to čo sme vo Val DAgnel v oblasti Julierpassu videli je na túto ročnú dobu stále optimistické.

Julierpass_2284m._skialp_arena,_Val_DAgnel

V prvom rade snehu je stále dosť. Vplyvom počasia stvrdol a tak škrabance na sklznici nehrozia. Vyfúkané sú akurát hrebene a vrcholy tam je miestami snehu aj pomenej. Túrovať sa dá ale v podstate všade a kvalita snehu skialpinistom odrasteným na tatranských všehosnehoch a častej mizérii vadiť nebude. :)

V každom prípade až na toto spadne nejaký ten prašan tak to budú orgie ;)