Skialpaktuál Ďumbier – Chopok 5.3.2011

10.03.2011
skialpaktual-dumbier-–-chopok-5-3-2011

Na sobotu sa všetky predpovede a Aladinovia vyhrážali krásnym slnečným počasím. Pobrali sme sa teda trošku poprechádzať po nízkotatranskom hrebeni a popozerať ako to vyzerá so snehom, lyžbou a inými dôležitými vecami.

Tí skúsenejší a skialpinizmu znalejší vedia, že čím skôr človek vyrazí hore Trangoškou, tým lepšie. Hlavne ak hrozí gýčové počasie, tak ako v sobotu. Vyhne sa tak davom nadšených ľudkov, ktoré mnohokrát pripomínajú štart bielej stopy. My sme sa rozhodli pre klasiku: Štefánička – Ďumbier – Chopok. Podmienky sú celkom fajn, na to aká biedna je tohoročná zima. Hore z Trangošky sa dá v pohode vyšliapať na chatu. S lyžovaním dole je to trošku horšie, sem tam trčí nejaká skala, takže dá sa, ale opatrne. My sme pokračovali na Ďumbier. Snehu málo, ale nič tragické. Dá sa v pohode vyšliapať aj zlyžovať. Centrálny žľab z Ďumbiera je fajn – aj keď bol dosť rozlyžovaný a ráno, keď je to ešte primrznuté, musí to byť tankodróm. Pri zjazde z Ďumbiera do Širokého sedla treba dávať pozor na kamene a trávu, dosť tam toho trčí, ale lyže sme kvôli tomu nemuseli vyzúvať. Inak je cesta po hrebeni až na Chopok v pohode, dá sa pekne prejsť na pásoch až po Kamienku. Ja som popozerala aj žľaby na severe, medzi Ďumbierom a Chopkom, a vyzerajú veľmi dobre. Poväčšine ani  nelyžované. Sú síce zamrznuté, ale skúšali sme to trochu pustiť a dalo sa pekne lyžovať. Rebro z Krupovej hole vyzeralo byť tiež použiteľné. Takže zabrúste hrany a hurá do severu :-) Samozrejme pribaľte si mačky, lebo hore sa inak nedostanete. My sme ich nemali, takže sme pokračovali po hrebeni na Kamienku. Odtiaľ dole po zjazdovke na Kosodrevinu a na Srdiečko. Zjazdovka bola zjazdná, ale brutálne rozlyžovaná od vrchu až po spodok. Miestami až metrové bubny po celej ploche. Našťastie je to južný svah a sneh bol mäkký, takže sa to dalo prežiť. Keď to zhrniem – môžeme povedať, že podmienky sú celkom dobré a severné žľaby úplne super, tie ešte nejaký ten týždeň určite vydržia.

Ešte vysvetlenie k balónikom na fotkách – išlo o štafetu medzi chatami. Účastník štafety musel odniesť balón zo Štefáničky na Kamienku :-) To aby sme sa len tak bezcieľne nepotĺkali po hrebeni – nech to má nejakú pointu. Ale môj nápad to nebol :-)