Nejasná správa o konci sveta – vianočný skiaktuál z Kremnických vrchov

25.12.2012
nejasna-sprava-o-konci-sveta-–-vianocny-skiaktual-z-kremnickych-vrchov

Koniec sveta sa nekonal. Mayom vtedy dávno zrejme došiel kamenný papier, prípadne sme sa stratili v prepočtoch kdejakých prestupných rokov a kalendárov. A v podstate je jedno, kedy vyletíme na obežnú dráhu a akým spôsobom. Takže konce a začiatky svetov zase raz zostávajú na nás. Po nádhernom dni „PO“, akým bola sobota 22.12.2012, môžem skonštatovať len jedno: bodaj by takýchto sveta koncov bolo viac.  Využívam teda tento historický dátum na zosumarizovanie možností a podmienok, hlavne snehových a lyžiarskych, tu u nás v Kremnických vrchoch.

Čo sa týka skialpu a šliapania: zjazdovka na Králikoch je zasnežená prírodným aj umelým snehom, dá sa tadiaľ v pohode ísť, takisto cesta popri mostíkoch je na výšľap perfektná. Horšie je to s lyžovaním. Možnosti sú zatiaľ obmedzené len na bežkárske trate a zjazdovku. Nažhavení freerideri si zatiaľ na svoje neprídu. Aj keď boli pokusy. Je to na zvážení každého osobne :-)

Bežkárska sezóna je oficiálne otvorená od soboty. Trate sú naťahané na tajovskej zvážnici, z Králik hore na Skalku a po hrebeni na Hostinec. Zatiaľ na skate. Kremničania si dali viac záležať a hore sú podmienky na bežky lepšie, hlavne čo sa týka kvality tratí. Od soboty je otvorený aj bežkársky PUB – chata Hostinec. Na bežky je snehu dosť, takže myslím že je ten najvhodnejší čas na zahájenie sezóny. Bližšie info ohľadom upravených tratí na www.bezkar.sk.

To je v skratke všetko odo mňa. Netreba sa zbytočne zdržiavať čítaním, radšej sa treba na lyže pobrať a osláviť, že sme prežili koniec sveta. Najlepšie na lyžiach, možno aj v Kremnických vrchoch. Veselé Vianoce všetkým podobne postihnutým želám :-)

Sisa

Fotky Nejasná správa o konci sveta – vianočný skiaktuál z Kremnických vrchov

RE: Nejasná správa o konci sveta – vianočný skiaktuál z Kremnických vrchov
alex luczy (alexandre.luczy@bluewin.ch) - 25.12.2012
prajem nadalej pekne tury a stastny novy rok

Jano (banko.j@t-online.de) - 26.12.2012
Mila Sisa, aj ked ta nepoznam, ale dakujem za foto Kriznej, je tak pekne ako pred 70 rokmi. Prezil som uz niekolko koncov sveta, ale ten koniec sveta na bezkach bol iste nadherny, dufajme, ze Mayovia zase nieco vymyslia.

RE: Nejasná správa o konci sveta – vianočný skiaktuál z Kremnických vrchov
Sisa - Janko 26.12.2012
To som rada ze ta to potesilo - aj mna tento pohlad tesi kazdy den. Je to fotene z okna mojej izby a tento vyhlad sa mi veru nikdy nezunuje. Som zan velmi vdacna. Krizna je krasavica veru:-)

Jano Banko Mnichov 23.01.2013
Mila Sisa, Krizna bola pred vela rokmi nasa obyvacka, Vlado Tatarka a Jano Banko, fungovali sme ako dvojka 10 rokov, kym som odisiel do Bavorska. Tie vsetky skalky co tam vidis, Janosikov skok atd. maju nase prvovystupy, samozrejme aj ine v okoli. Na vysielacke robil vtedy Milan Zubacky, s ktorym som spravil prvovystup Rozsutca, ktory odolaval naporu HS 20 rokov. Ked som v Bystrici idem z nostalgie aj na Kralovu Studnu a som zase mlady. Tak uzivaj dalej tu krasu Jano