Hľadanie dobrého snehu pod Ploskou

15.02.2020
hladanie-dobreho-snehu-pod-ploskou

Snehy už na hrebeňových pasienkoch sú, ale dole hustá jar a suché cesty. Tak pri špekuláciách, kde by ma autobus doviezol čo najbližšie k snehu, jednoznačne vyhrala Ploská z Vyšných Revúc. Dobrá správa je, že sa dá skočiť do lyží už v dedine, dokonca aj zlyžovať sa podarilo. Ale krtince už spod snehu provokujú a základ žiadny. Väčšina toho, čo tam po lúkach leží, pochádza z minulotýždňovej „kalamity“. A už doobeda to bolo dole poriadne mokré, na slnku.

V tieni sa to ale tvárilo na severne otočených lúkach lyžovateľne, tak som cestou hore jednu lúku tesne nad dedinou skúsil. Hutný, vetrom ubitý, ale suchý sneh, celkom to šlo. Na dobrých lyžiach a tuhších lyžiarkach by si to človek aj užil.

Suchý sneh aj na slnku ale až nad Sedlom pod Ploskou, dovtedy vlhčina, taká lepkavá cukrová vata. Aj som musel pásy škrabať a mazať, čo začali obúvať biele papuče. Zo sedla na Ploskú potom už fajn, ale samozrejme sfúkané a trávy trčia.

Hore stáda ľudí, dáky tradičný prechod som trafil. Ale som to otočil na sever, dole po širokom rebre ponad kotol, v ústrety Ľubochnianskej doline. Hore hrkotavo, nižšie šuchotavo (keď som našiel rovnejšie ufúkané plochy), ale potom stále hlbšia orba a komfortné oblúky, až kým ma les nezastavil. Normálne super lyžovačka, až som sa divil.

Tak nazad, že si to dám ešte raz, ale zlákal ma žľab dole do kotla, kde to bolo ešte lepšie, aj keď hore trochu úzke na poriadne oblúky. Dole v kotli už zas paráda. No, len sa potom vyštverať nazad, že? Už nie na Ploskú, ale pod Čierny kameň - zalesneným, strmým rebrom. Samozrejme v lese prašanček miestami aj po kolená, výživné cikcaky to boli.

Nad lesom, pod Čierny kameňom som prekrižoval preleštenú hrebeňovú stopu, strhol pásy a už len dole do Revúc, rovnako ako hore. Popoludní už sa kôrky chystali útočiť, rozlyžované to bolo bohato, ale ešte sa miestami dalo pár oblúkov vychutnať. Aj na poslednej strmej lúke, ktorá je dobrá na obchádzku najkameňatejšieho úseku chodníka. Trávy, krtince, ale bez šrámov.

Potom už len posledný úsek – rovný chodník dole na lúky nad dedinou. V hornej časti pomedzi kríky sa dalo ešte spluhovať, potom radšej šmyk doprava pod les a tam pomedzi krtince opatrne až dole. Ale dlho to tak asi nevydrží, pri týchto teplotách...

Fotky Hľadanie dobrého snehu pod Ploskou

RE: Hľadanie dobrého snehu pod Ploskou
Martin 15.02.2020
a v našej FB skupine Vetroplachmagazin nájdete ešte oveľa viac aktuálnych reportov, hlavne tie aktualy už nedávame všetky do článkov na stránku...

Čendo 17.02.2020
Parádňácke :-) By človek až neveril ako sa spravili behom týždňa podmienky a navyše to sobotné počko do toho. K FB - však asi OK,ale článok k aktuálu-teda viac ako dve strohé vety a dobré fotky je to pravé.

RE: Hľadanie dobrého snehu pod Ploskou
milan 18.02.2020
výborné, bol som tam minulý týždeň, skvelé fotky, super!!!