Žiarska chata praje skialpinistom

23.11.2007
ziarska-chata-praje-skialpinistom

Dobrá správa! Napriek silnému otepleniu v posledných dňoch, keď sneh mizol priamo pred očami nás potešila aktuálna situácia v Žiarskej doline. Dá sa šlapať už od rampy až hore po chatu. Bol som aj vyššie, pri vleku. Snehu by aj bolo, ale bol mäkký, takže do zlepšenia podmienok výlety nad chatu neodporúčam.
Ráno pri prejazde Mikulášom to vyzeralo, že pôjdeme peši. Na podhorí nebol vidieť žiadny sneh, teplota bola okolo 10 stupňov nad nulou. Až pri vjazde do lesa nad dedinkou Žiar nám svitla nádej a nakoniec realita vysoko predčila naše očakávania: po celej dĺžke päťkilometrovej cesty je dostatočná vrstva snehu a v pohode sa dá aj zlyžovať až ku rampe.

A poďme ku pointe: celá táto sranda bola možná len vďaka tomu, že cesta bola systematicky upravená snežným skútrom. Po stranách bolo vidieť špeciálne natiahnutú stopu na bežky. Ako povedal Miro Matejka: "Už sme rozmýšlali, že to prejdeme aj s ratrakom, ale predsa len ešte nebolo dosť snehu. Cesta bude upravovaná celú zimu.

Paráda, ale však to robia každú zimu, tak o čo mi ide? O toto: cesta na Sliezsky dom bola odpluhovaná, momentálne podmienky na šlapanie nevhodné. Cesta na Popradské pleso bola tiež odpluhovaná... Chatu pri Zelenom plese zásobujú do dvoch tretín starým gazikom, ktorý svojimi reťazami spravil z cesty tankodrom a miestami povyhrabával na povrch kamene...