Veľká Studená - Strelecké polia - Široká veža

08.02.2011
velka-studena-strelecke-polia-liroka-veza

Dnes sa mi podarilo vyraziť o jednej! Dosť času na celodennú túru :) Zo Starého Smokovca s lyžami v rukách a v lyžiarkach po asfalte - jednoducho paráda. Lyže som zapol až kúsok pod hornou stanicou pozemnej lanovky. Na Hrebienku klzisko, celá magistrála sa ešte dá na pásoch aj dole bez nich, ale miestami vodný ľad.

Húpačky sú stále parádne, len trošku tvrdé. Nad nimi bolo badať, že skromné sneženie trošku vylepšilo chodník. Lyže som nedával dole ani raz. Pri zjazde len raz na chodníku, kúsok pod Bufetom.

V doline fúkal silný nárazový vietor, celú cestu som sa rozhodoval, či to otočím, až odrazu som stál pod Priečnym sedlom. Tu mi už bolo ľúto sa len tak pustiť dole, tak som pripol mačky a vybehol ešte na vrchol Širokej veže.

Stopa bola prešlapaná, musel som len dávať pozor, aby ma nesfúklo do doliny.

Vzhľadom na stav chodníkov v dolinách som sa rozhodol pre návrat tak ako som prišiel.

Strelecké_polia,_archívny_záber

Zjazd Streleckými poliami (foto: archív) je považovaný za jeden z najkrajších a najpohodovejších vo Vysokých Tatrách. Začína v Priečnom sedle a pokračuje rovno dole pomedzi Streleckú vežu napravo a masív Prostredného hrotu naľavo. V strednej časti má mnoho variánt a preto si v dobrých podmienkach nájdete vždy ešte niečo nepojazdené. V spodnej časti sa svah zbieha do úzkeho ale pohodového žľabu, ktorý ústi kúsok nad Bufetom (tak toto miesto na chodníku nazývajú nosiči). Ďalej sa zjazduje dolinou podľa podmienok. V tejto biede po chodníku...

PS: Pri ceste späť bol ľad na magistrále na dvoch miestach posypaný štrkom. Je mi jasné, že pešiaci tam musia mať veľké problémy. Obišiel som to na lyžiach, ale aj tak ideálne na nadrážkovanie lyží do mokrého snehu :))

Pri tomto vývoji budú čoskoro aj jednoduché chodníky vyžadovať použitie mačiek...

M.B.

Fotky Veľká Studená - Strelecké polia - Široká veža

RE: Veľká Studená - Strelecké polia - Široká veža
Ripo 09.02.2011
...dnes ráno na obed hehe