Tatranský veľkonočný skialpaktuál

29.03.2016
tatransky-velkonocny-skialpaktual

V piatok sme sa s Martinom, Matúšom a Peťom vybrali obzrieť podmienky v Mlynici. S Maťom sme sa rozlúčili pod Satanom (zvyšok jeho prieskumu už poznáte zo Skialpaktálu Mlynická a Mengusovská). Zvyšná trojka sme obzreli cestu na Satana - konkrétne L2 zo skialp sprievodcu Mira Peťa. Podmienky rôznorodé - striedavo prašan a dosky, v kľúčových pasážach (skalný prah) ľad. Potrénovali sme.

V sobotu dorazilo sneženie a zaradili sme oddychový deň.

V nedeľu v pozmenenej zostave s Maťom2 a Matúšom opäť v Mlynici. V doline cca 5-10cm nového snehu. Ale zatiahnuté. Hmla sa však postupne rozostupuje a my identifikujeme líniu P na Diablovinu. Viditeľnosť trvá akurát počas výstupu. Striedavo ostrovčeky nafúkaného a sfúkaného prašanu, miestami aj nad kolená. Potom sa znova ponárame do hmly, ale tentokrát ju vítame - aspoň dlhšie vydrží biely prášok v tej najlepšej konzistencii :) Vrchol Diabloviny od sedielka prehnitý sneh - oblačnosť sa držala nižšie, tu od rána pieklo slnko. Zjazd je pohodový, užívame čerstvý sneh. Kľúčové miesto prekonávame zoskokom ako to popísal Miro Peťo. Spodný žľab a výstup z neho prašan za odmenu. Nižšie sa už stihla vytvoriť kôra a vata.

Východný_Mengusovský

Pondelok vo štvorici s Matúšom, Peťom a splitboardistom Marekom dávame pokus na Východný Mengusák severom k Czarnemu stawu. Výstup od Hincovho plesa v striedavých podmienkach - betón, kôra, prašan až doska. Na severe je to našťastie o inom - opäť najvyššia kvalita, ani netreba hovoriť, čo to znamená :) Prašanu je tu 20-30 čísel, iba sem dam doska a pod tým tvrdý starý podklad. Celá línia nádherná lyžba, iba nad Czarnym stawom náznaky kôrky. Rovnaký sneh je aj sever Rysov, kadiaľ stúpame pre návrat. Zjazd z Rysov JZ žľabom = rozjazdený betón, kôra, dosky, nižšie ale parádny firn až na chodník. Celkovo najlepší zjazd sezóny.

Rišo B.

Fotky Tatranský veľkonočný skialpaktuál

RE: Tatranský veľkonočný skialpaktuál
Jano 29.03.2016
Riso, koho ste mali ako masera zo sebou, oh moje nozicky, alebo?

Riso B. 31.03.2016
Jano, po pondelku bola unava ale svalovica kupodivu nie. asi nechodime nadoraz :)