Švajčiarsky skialpaktuál: Berninské Alpy

11.03.2011
lvajciarsky-skialpaktual-berninske-alpy

Pred týždňom som využil pozvanie od kamaráta Mira pracujúceho v doline Rosegtal v Berninských alpách vo Švajčiarsku. Východiskovým bodom je turistické stredisko Pontresina neďaleko St. Moritzu. Odtiaľ už ku hotelu v doline premávajú len koče ťahané koňmi.

Na Mirovom aute sme sa podvečer vyviezli po zasneženej ceste lemovanej po okrajoch metrovými mantinelmi snehu. V prekrásnej doline lemovanej horami stojí jediný hotel. Pred hotelom sa podvečer kŕmila skupinka srniek, cez cestu nám prebehol jeleň. Je to krásne miesto...

Hotel a reštaurácia Roseg Gletscher (2000m.) je východiskovým miestom na túry do týchto hôr. V horách však je aj množstvo horských chát. Na druhý deň sme bohužiaľ nemali ideálne počasie a tak sme si dali dva výšlapy, vždy po chatu. Bol som užasnutý nad množstvom snehu všade naokolo. Prišiel som totiž práve zo Slovenska, kde zúri už druhý rok po sebe strašne slabá zima.

Zastavili sme sa aj na chate Chamanna Coaz, ktorá je považovaná za jednu z najlepších skialpových chát v Alpách. Mali sme šťastie, vrtuľník akurát doviezol chatára so štvornohým pomocníkom a kým sme vyšliapali na chatu, už sa v peci kúrilo...

Je to výborná oblasť na skialpnizmus. Najvyšší cieľ v oblasti je najvýchodnejšia štvortisícovka Piz Bernina. Určite sa k nej ešte vrátime. Viac o snehových podmienkách sa dozviete z fotiek.

Fotky Švajčiarsky skialpaktuál: Berninské Alpy

RE: Švajčiarsky skialpaktuál: Berninské Alpy
Rišo B. 11.03.2011
parádne podmienky, ticho závidím a teším sa na Sulden :)