Skialpaktual - Skialpový aktuál: Lysec veľkofatranský - Vetroplach magazin

Skialpový aktuál: Lysec veľkofatranský

13.01.2013
skialpovy-aktual-lysec-velkofatransky

Ako je to s podmienkami pre šliapanie, veľmi rozoberať netreba, lebo dnes tam boli asi všetci :-) Od tvrdých profíkov po mäkkých hobíkov. Ešte že sa hore striedali, inak by plošinka okolo smerovníka nestačila. Teda všetci vedia, takže len stručne: je to dobré!

Obšírnejšie: v pohode sa dá hore aj dolu, vyzerá to že pod novým prachom je stará krusta, ktorá drží. Burina síce všade trčí, ale nevadí. Trochu vadí že sa krtko bol pozrieť na svet, ale jeho kopčeky, to je jemná hlina, tiež nevadí až tak moc :-)

Po zjazdovke sa dá aj smerom dolu, len pozor na ešte nie celkom dobre zakryté priečne rigoly. Na ceste pod Líšku je to už miestami vydraté na podklad, tu treba cestou dolu oblúčiky robiť opatrnejšie. Ale nejaký dobrák spravil pred spadnutým stromom, ktorý leží krížom cez cestu, snehový mostík, tak netreba pred ním brzdiť :-) Na lúkach pod vrcholom sme si užili aj prášok, taký odhadom 20-centimetrový, aj keď väčšinou je to už poriadne rozlyžované. Ale slalomom pomedzi borievky to ide celkom dobre.

Po modrej z Hornojasenskej doliny išli tiež ľudia na husto, ale na kľučkovanie smerom dolu to tam asi nebude až také pohodlné. Z vrcholu bolo vidieť natiahnutú stopu aj smerom na východ, smerom na Malý Lysec, ale ktovie či až do lesa, či sa tam niekto len tak na lúkach pod vrcholom nemotal.

Každopádne oproti začiatku roka sa podmienky výrazne zlepšili po tých pár dňoch sneženia, treba ísť na to! Len keby nebolo treba ísť do práce... Viac o podmienkach povedia fotky.

Fotky Skialpový aktuál: Lysec veľkofatranský

RE: Skialpový aktuál: Lysec veľkofatranský
Juraj 16.01.2013
Ten vyhlad z Lysca na JV - super foto!