Skialpaktual - Skialpaktuál z Vysokých Tatier - Vetroplach magazin

Skialpaktuál z Vysokých Tatier

25.01.2012
skialpaktual-z-vysokych-tatier

Vo Vysokých Tatrách sa šliape! Snehu na mrte. Aj napriek tomu, že napadlo veľa snehu počas krátkej doby a vietor ho popremiestňoval väčšinou do juhovýchodne orientovaných žľabov, sa dá chodiť na túry.

Samozrejme treba byť opatrný a monitorovať podmienky. Situáciu treba posudzovať individuálne podľa nafúkaného snehu!

Včera (v utorok) bol zlyžovaný Slavkovský štít. Dá sa naň vyšliapať z Hrebienka a naspäť aj zlyžovať popri hrebeni. Tam, kde normálne býva sneh vyfúkaný, je ho teraz dostatok. Dnes som videl znovu skupinku, ako šliapala z Hrebienka hore.

V utorok som bol na prieskume v Zlomiskách. Začiatok doliny parádne vysnežený, rovnako aj prvý hang. Prišiel som na vrchol prvého hangu, hore bol vyfúkaný, ale celá dolina vyzerala už dobre vysnežená.

Dnes (v stredu) sme boli vo Veľkej Studenej doline. Napriek vetru a množstvu čerstvého prašanu sme vyšliapali hore Generálom, traverzli popod Javoráky a kopírujúc letný chodník popod Širokú vežu sme sa v miestami pásovom prašane prebojovali pod Priečne sedlo.

Lyžovačka dole Streleckými poliami patrí medzi to najlepšie, čo Tatry ponúkajú a v polmetrovom prašane... ajajaj! (pozrite fotky)

M.B.

Fotky Skialpaktuál z Vysokých Tatier

RE: Skialpaktuál z Vysokých Tatier
Boris (bbbbbb8us@gmail.com) - 26.01.2012
Chcem sa spytat ako je ta tom cesta zo Smokovca na Hrebienok. So 4x4 a s retazami sa da dostat hore? Dik. Boris

martin 26.01.2012
cesta na Hrebienok je v zime uzavretá aj pre zásobovanie, slúži ako sánkarska dráha, Hrebienok sa zásobuje pozemnou lanovkou a dole je pre istotu zatarasená kopou snehu