Skialpaktual z Mlynickej doliny a Soliska

07.12.2016
skialpaktual-z-mlynickej-doliny-a-soliska

V utorok 6.12. som sa vybral na prieskum Mlynickej doliny. Po nedávnej snehovej nádielke, ktorá potešila šlapačov sa vytvorili vo Vysokých Tatrách miestami celkom dobré podmienky vzhľadom na tento dátum. Šlapať sa dá už zdola a tak na klasikách ako Sliezsky dom, Chata pri Zelenom plese, Solisko, Skalnaté pleso - sedlo sa už ťapkať oplatí.

Chodník do Mlynice bol tiež ok. Samozrejme nejaký ten kameň trčal a tak odporúčam kameňáčky, tí čo ich nemajú tak vedľa šup na zjazdovku :)

Nad vodopádom Skok už zaúradoval silný vietor. Vďaka nemu bol sneh kade-tade a tam kde bol tak bol ubitý, tvrdý.

Pod Bystrým sedlom som sa otočil. Podmienky na fotke... Zjazd Mlynicou nebol až taký zlý na túto dobu. Robí sa nám pekný základ. Samozrejme dva krát som lyže zobul rovnako ako pri výšlape a precupital som po kameňoch. V Mlynici bývajú tieto miesta vyfúkané aj v neskoršom dátume.

Štrbský_štít

Chodník v lese nie je žiadna chuťovka. Kamene nevidieť iba občas počuť :)) Na chodníku sa nebrzdí, jazdí sa rovno!

A na záver výletu som ešte obkukol situáciu na Solisku. Za 30 Evri išla poma a potom už aj sedačka. Zjazdovka esíčko ale ešte nie - no nezober to takú ponuku :))

Vyťapkať sa pomedzi delá dá až hore bez kontaktov s kameňmi. Samozrejme pozor na jazdiace skútre, ratraky, strieľajúce delá a hlavne hadice, káble s eľeklrikou a pod.

Viac aktuálneho skialpu nájdete v našej FB skupine Vetroplachmagazin.