Skialpaktual z Mengusovskej doliny

05.02.2011
skialpaktual-z-mengusovskej-doliny

Napriek nie moc priaznivej predpovedi sme dnes vyrazili pozrieť ako to vyzerá so snehom v okolí Popradského plesa. Ráno sa ešte dalo šliapať zdola, miestami sme hľadali na ceste a v jej okolí sneh, ale vyšli sme. Zajtra už to nepôjde...

Začiatok Zlomiskovej vyzerá od Popradského úboho a tak sme vsadili na istotu a vydali sme sa chodníkom do Mengusovskej. Počas výšľapu sme si obzerali miesta, kde bude pri zjazde treba vypnúť lyže.

Na rázcestí sme sa nechali zlákať vysneženou Sataňou dolinkou. Vietor tam zrejme sneh starostlivo ukladá a aj vysoké steny masívu Satana ochraňujú drahocenný biely produkt pred slnečnými lúčami.

Počas výšlapu do Hlinského sedla sme si všimli, že snehu pod nami je nejako podozrivo veľa. Miestami boli náveje celkom vysoké, (trojuholníky) síce nevypadávali ale svah pod nami začal praskať a keď začal vydávať aj nepríjemné zvuky, tak sme sa rozhodli otočiť a opatrne popod stenu sme zlyžovali dole.

Pri návrate bola asfaltka z Popradského už značne odtopená... Už aj tak dosť zlá situácia sa ešte zhoršuje.

M.B.

Fotky Skialpaktual z Mengusovskej doliny

RE: Skialpaktual z Mengusovskej doliny
straposs 06.02.2011
veru veru,biedna zima tento rok.snad pride fronta a podmienky sa zlepsia.