Skialpaktuál VT - paseka na Húpačkách

13.12.2016
skialpaktual-vt-paseka-na-hupackach

Vysoké Tatry utorok 13.12. - Starý Smokovec - Veľká Studená dolina

Po včerajšom snežení a fujavici som dnes vybehol len tak na chvílku sa pozrieť ako to vyzerá nad Smokovcami.

Šlapať sa dá zdola, šiel som po ceste a po chodníku v pohode až na Hrebienok. V protismere občas nejaké sánky. Aj keď je snehu málo tak sa dá v pohode aj zísť dole, luxus.

Luxusná je aj magistrála. Tvrdá ubitá, ľadový podklad vylepšený čerstvým snehom, cca 20 cm.

Na lyžiach som si to pekne pustil aj krátkym zjazdíkom na pásoch ku mostíku, tu som odbočil doľava na Húpačky.

Húpačky sa volá úsek zimnej lyžiarskej cesty ktorá vedie lesom popod značkovaný chodník až kým sa naň pri limbách nenapojí. V zime je to kľúčové miesto doliny. Lyžiarska premávka tu vládne obojsmerná.

Húpačky_-_presne_tadiaľto_sa_malo_lyžovať

Aktuálna situácia na Húpačkach: snehu dosť, to by bolo super na túto dobu ale vetrík spôsobil menší problém, na dvoch miestach je cesta tak zaváľaná suchými stromami, že treba lyže dávať dole. Aj neskôr je kde-tu ešte strom na zemi ale dá sa...

Chodník v doline sa dá hore aj dole. Hlavne dole ale odporúčam len lyžiarom, ktorý majú jazdu válovom bez možnosti brzdenia radi :)

Otočil som sa v Bráne. Môj čas vypršal. Zaslintal som nad prizumovaným Závraťom a šmýkal dole. Lyže som vypínal iba na spomínaných úsekoch na Húpačkách.

Na túto ročnú dobu to nie je zlé...

Fotky Skialpaktuál VT - paseka na Húpačkách

sherpa 13.12.2016
no pana, to tam vyzera v tych hupackach.....hrozne suchariny....a clovek si to vzdy pamatal zelene a tmave syte. a co ta otocilo v brane? si neskoro vyrazil? sak na fotkach krasny den a zavrat volal.....aspon sa prebehnut.

fando 15.12.2016
to sú tie vzácne stromy, ktoré chránia naši páni -vraj ochranári- za naše dane. Tanapáci sú najväčší škodcovia našej prírody. A vy tatranci spravte brigádu, vezmite motorkupílku a za 1-2 hoďky sú húpačky sprejazdené. Dakujeme.

Ripo 16.12.2016
Nie su vzacne, je to len prirodny proces ako kazdy iny, aj ked sa nam to nepaci. Narodny park by mal byt najma o prírodných procesoch a az potom o ludskych záujmoch. Lenze najvacsi skodcovia prirody su arogantni egoisti, ktori si myslia, ze aj ta priroda musi sluzit len im.

WIFI (janko@atlas.sk) - 19.12.2016
Dakujem za info. Opisanu trasu sme isli v sobotu 17.12. az do sedla MZ a spat na lyziach az k autu. Bolo to perfektne.

David Sterbak 22.12.2016
Dnes som lyzoval hupacky a chalani to tam krasne prerezali ! Hupacky zjazdne ! Velmi pekne dakujeme kolektivu okolo Lukasa Kacmarcika ...