Skialpaktuál - Snehová galéria

16.03.2016
skialpaktual-snehova-galeria

Po veternom víkende, keď aj čo-to prisnežilo sme sa s Rasťom dohodli, že prvýkrát v tejto sezóne obzrieme Zlomiskovú dolinu.

Toť krátky reportík:

Cesta na Popradské pleso lyžovateľná od lesa, od plesa potom do Zlomísk treba štrikovať pomedzi kosovku a kamene, ale je to zlyžovateľné aj pravou stranou (pri pohľade od plesa).

V doline množstvo nafúkaných dosiek, štandardne hlavne pod Lúčnym sedlom, tam zatiaľ ešte nič nepadlo. Nafúkané je aj pod Záp. Žel. bránou. My sme sa na začiatok vybrali do východnej. Tá bola polyžovaná - asi cez víkend, v sedle prevejík. A polyžované aj do Kačacej. To sme mali v pláne aj my, tak to aj realizujeme. Fajný prašaník, vyzerá, že vietor tu toľko neriadil. Nad Gerlachovskými spádmi otáčame. Zrak nám padne doprava - žliabok pod Snehové kopy. Akurát, že je tam tiež dosť nafúkané. Nasadíme slušný rozostup a predsa to ideme skúsiť. Za chvíľu sme hore. Nádherné výhľady stáli za to. Dávame kolečko po galérii a nakoniec vyjdeme do sedielka a potom ešte vyššie na plošinku medzi Snehovými kopami. Odtiať začíname zjazd do nášho výstupového žľabu. Sneh drží. V žľabe opatrne a takisto bez problémov. Už len povinný výšľap do Východnej Železnej uzavrieť okruh. Do Zlomísk to už vatovatie. Bez ujmy schádzame k Popradskému plesu. Parádny deň sme užili naplno.