Skialpaktuál: serpentíny na Martinské Hole

17.01.2016
skialpaktual-serpentiny-na-martinske-hole

V tejto snehovej biede (a bez auta) je táto „stará cesta“ na Hole takou istotou. Pozor, nie sociálnou, ako je to teraz v móde. Aj keď socializovať sa tam dá, premávka bola poriadna v sobotu pred obedom. Tomu zodpovedal aj povrch: síce sneh ledva kryl väčšie šutre, zato bol pekne dotvrda uchodený, aj na bajku by sa dalo hádam... V podstate sa na pásoch dá od mostíka pod lanovkou, ale šiel som od konečnej MHD, tak som si lyže vyniesol prvou skratkou a skočil do nich:

Trochu bolo treba poštrikovať, sem tam kamienok trčal, ale hneď za prvou serpentínou to bolo už lepšie:

Skratky okolo dela už boli smerom hore šmýkateľné, smerom dole vyzerali aj zákruty relatívne bezpečné pre sklznice:

Nad delom už bola skratka doprava do lesa lepšie prechodená ako cesta, tak hor sa hore horou, veď je riedka, sňahu bude:

Ďalšia skratka je už v hustejšom lese a strmšia, to už sa mi nechcelo pomedzi korene a kamene kľučkovať, šmykol som to radšej po ceste (doprava):

Posledná skratka zas použiteľná, kvôli ťažbe dreva sa posledné roky nebo nad ňou viac otvorilo, tak to tam miestami vyzeralo normálne ako v zime hehehe:

Posledný malý výšup na asfaltku a už som hádal, či nebude príliš posypaná štrkom, keď vidím, že stopa hrebeňom je natiahnutá, no toto:

Už je to vysoko, snehu viac, tak po počiatočnom predieraní mladinou normálne že nenormálny komfort:

Zjazdovky netreba komentovať, od Rotundy popod vysielač dosť naviateho, až v priechode cez kosovku na Veľkú lúku vidieť, aký je deficit snehu:

Na hrebeni mlieko a severák, idem obzrieť aspoň na juh kúsok. Smerom na Vidlicu štrikovačka pomedzi kosodrevinu – na druhú stranu smerom na Minčol by som nechcel ísť, tam sa treba asi plaziť, keď tu je takto:

Na Veternom mliečisko a severáčisko, ale kopec je súvisle biely, nie vylízaný do trávy. Skúsim to teda ešte ďalej do lesa, smerom na Hornú lúku. Čučoriedky trčia a prepadáva sa to, ale dá sa:

Pred lesom traja pešiaci oproti a za nimi len jedna stopa :-) Ale sa neboria hlbšie ako ja, lebo len na hlinu. Základ žiadny:

V lese samozrejme poriadna tunelovačka, treba sa zohýbať, miestami aj poriadne:

Pod lyžami to vyzerá dobre, ale sú tam skryté zákernosti, pri každom zahranení to škrípe, tak v strmšom klesaní lesom velím radšej čelom vzad:

Po vlastných stopách, ktoré nad lesom už aj zavialo, blúdim od tyče k tyči a pri vysielačoch pásy dole. Dobrá lyžovačka až na asfaltku, po jej krajnici komfortná, nepoštrkovaná, nerozrytá stopa až k serpentínam a až po delo v pohode, bez obavy o sklznice:

Pod delom už to začína byť kruté, voľné veľké kamene striehnu všade, zákruty sú najmenej problémové. Tak na dákej štvrtej pod delom definitívne vyzúvam, tu:

A dole sa zatiaľ aj pekne urobilo: