Skialpaktuál: Prašanový poplach v Tatrách

03.04.2015
skialpaktual-prasanovy-poplach-v-tatrach

Aktuálne informácie z Vysokých Tatier:

Dnes ráno (piatok) sa oplatilo prísť na Štrbské pleso skoro, potom už nasledoval dopravný chaos. Celý deň v okolí husto snežilo. Za posledné tri dni napadlo na Štrbskom plese a v dolinách nad ním METER čerstvého prášku!

Stopa magistrálou a neskôr zelenou na Popradské pleso bola prešlapaná. Na Popradskom plese panovala vianočná atmosféra :) Chodník do Mengusovskej doliny bol neprešlapaný, po chvíli som to pod náporom vetra vzdal.

Prišli posily a po porade sme sa rozhodli vrátiť po zelenej späť a využiť prešlapanú stopu smerom na Patriu (ďakujeme). Približne v polovici Patrie vietor zosilnel, viditeľnosť sa zhoršila a keď som zapichol paličku po rúčku do snehu nasledovala otočka.

Ten zjazd nebo veľmi dlhý ale prášok prvotriednej kvality! :)

pri_Popradskom_plese

Včera (štvrtok): V Tatranskej Lomnici sa včera spravila diera v oblakoch, zatiaľ čo na Štrbskom celý deň snežilo, tu bolo pekne a vietor len mierny alebo žiadny. Väčšina ľudí už nedokázala zareagovať, pretože predpoveď bola na tento deň zlá a tak tých zopár šťastlivcov v Lomnickom sedle mohlo pojazdiť Lomnické sedlo a  Francúzsku muldu dosýtosti.

Zlyžovaný bol aj Kartárik. Vydržal, zatiaľ čo Cmiter vypadol celý samovoľne.

Podľa posledných informácií boli dnes zlyžované aj Strelecké polia vo Veľkej Studenej doline.

Fotky Skialpaktuál: Prašanový poplach v Tatrách

Jano 04.04.2015
Ono je to tak Martin, Kartarik reaguje podla narodnosti, ale hlavne aj podla blbosti. kto nepozna historiu Kartarika ide dnu a kto pozna, to pri takom snehu obide.

Marta 04.04.2015
Tak zase národnostná karta Jano? Už som sa asi príliš dlho vytešovala z toho, že existuje miesto kde ľudia riešia veci ktoré ich spájajú, nie ktoré ich rozdeľujú. Ja za seba ti Maťko ďakujem za info.

Jano 04.04.2015
Marta, rozumies ma falosne, pozri sa kto je pri lavinovych nestastiach,aj v Alpach zasypany, alebo mrtvy, bohuzial sa to da nacionalne rozdelit. su to takzvani Flachlandtiroler , tych jesto vsade. Tu die ale o skusenost a rozum. Nikto nechce vidiet mrtvych skialpinistov. Len kvoli blbosti. Cauko

Dunno 05.04.2015
V pohorí je zvýšené lavínové nebezpečenstvo Na záveterných svahoch miestami veľké lavínové nebezpečenstvo! Za poslednú periódu sneženia napadlo napadlo v pohorí miestami viac ako 80 cm nového a prefúkaného snehu, ktorý je vplyvom vetra rozmiestnený veľmi nerovnomerne. Neodporúčame pohyb vo vysokohorskom teréne !

martin 06.04.2015
v teréne som bol teraz šesť dní po sebe, snažím sa informovať o tom ako bolo... najaktuálnejšie fotky nájdete v článku z Priečneho sedla a Streleckých polí + ďalšie info na FB

mato 06.04.2015
pocas vikendu boli zlyzovane zlta lavka,baranie sedlo,mala ladova strbina,macaci kotol,snehu bolo do 2m noveho,postupne to sadalo