Skialpaktuál :16.04.2020 Derešské rebro-Poľana.

19.04.2020
skialpaktual-16-04-2020-deresske-rebro-polana-

Moc sem nechodíme.Asi jasné každému,kto nevyhľadáva preľudnené oblasti za bežného stavu. Ale momentálne tým,že korona,tu nie je takmer nikto,takže po dlhých rokoch sme sa tu ukázali so zámerom vyšľapať Derešským rebrom na Dereše a po hrebeni prejsť za sedlo Poľana,odkiaľ zjazd a naspäť na miesto štartu.

Štartujeme na Brhliskách v slnečnom počasí a pri nejakých mínus dva – úplný ideál.S naberajúcou výškou pri odbočke starého vleku v smere do lesíka je aj nový sneh,ktorý dáva o sebe vedieť pri zmene teploty vytváraním papúč na lyžiach.Takže skladáme a usilovne voskujeme.Zopár traverzíkov a ideme do mačiek,už je tvrdo,expozícia sa stupňuje,naväzujeme sa.Pri výšľape obzeráme vľavo známe frírajdové zóny,ktoré veru tak rýchlo neodmäknú a viac vpravo potencionálne našu dnešnú zjazdovku.Čelom vzad a počas celého dňa Vysoké, Západné aj Babia hora a Pilsko.

11-Skalka,Kotliská,Chabenec

Užívame deň.Slniečko naberá na sile,ale sem tam vetrík nedovoľuje ísť do prvej vrstvy oblečenia.Sme hore,ešte kúštik na vrcholček Dereša a pokračujeme stále na mačkách k nášmu zjazdu.Na mačkách,lebo juhy sú odtopené,cestička vedie priamo vrchom hrebeňa s prevažujúcim sklonom do severných žľabov,takže pásovačku sme vylúčili.Sem tam by sme aj tak prenášali a deň je dlhý,takže načo ťahať tigra za fúzy.

06-Mačkovania_máme_už_dosť

Chvíľu postávame a dávame prednosť v jazde čriede kamzíkov.Všetky okrem jedného sa ťahajú na juh,keď nás vidia.Ten jeden ešte ide kúsok hrebeňom a v mieste bez preveja skočí do severného svahu.Potom ho vidíme ako sa chladí v tieni.Huncút.Pred nami vľavo Skalka,Chabenec a vzadu komplet Krivánska MF.Onedlho sme v sedielku,ktoré bolo vystavené napriamo slniečku a tak konečne prestrojujeme do lyží.Zjazd fantastický,až po smerovník pri potoku,kde vypíname a lesíkom sa ťaháme po zjazdovku,kde na terase zavretého bufetu chvíločku vstrebávame zážitky dnešného dňa.Po prázdnej zjazdovke schladzujeme telesné schránky a lúčime sa pozdravmi vysmiatych tvárí.

Čendo.

Fotky Skialpaktuál :16.04.2020 Derešské rebro-Poľana.