Skialp Julierpass: Piz Valletta 2933m.

16.01.2014
skialp-julierpass-piz-valletta-2933m-

Švajčiarsko -  Oberengadin - Julierpass

Po včerajšom brutálnom snežení a po dni, strávenom na streche s lopatou v ruke, som nechcel ísť nikam. Lavínová trojka a kalamita na cestách... Snežiť prestalo večer a cesta cez Julierpass je jedinou spojnicou St. Moritzu s vnútrozemím Švajčiarska v zime...

Ráno čakáme, kým odstrelia lavínu, vyfrézujú cestu a o desiatej vyrážame. Míňame sa s frézou a po siedmich kilometroch snehovej divočiny sme v civilizácii. Cesty sú celkom dobré, a tak pred jedenástou už vyrážame z parkoviska (posledné pred Hospicom vpravo). Na parkovisku sú tri autá a stopu zazrieme už z auta. Je to tohto dňa jediná stopa v tejto oblasti. Jej prešliapanie musela byť dobrá zábava :)

Úlohou tohto krátkeho článku je hlavne ukázať možnosti tejto oblasti: aj po brutálnom snežení a v lavínovej trojke sa tu dá pekne šliapnuť (širšie lyže nevyhnutné).

Dnes nás nečaká žiadna dlhá túra, len taká zdravotná prechádzka. Po občerstvení na bezmennom kopčeku a po kochaní sa úžasnými výhľadmi sa rozhodujeme, čo ďalej. Berieme do úvahy všetky okolnosti, plytké svahy sú nezmysel, rovnako ako aj tie strmé.

Vyskúšame ako to drží a pozrieme sa do žľabu vedúceho na neďaleký Piz Valletta. Po prvých serpentínach zisťujeme, že nový sneh je pekne previazaný, v žľabe sú len menšie splazy, aj trojuholníky držia... Tak odrazu už fotím vrcholovku. Krásny prachový zjazdík, sneh držal, ani nejaký splaz s nami nešiel dole... Je to výborné, dobré správy do budúcnosti. Tvorí sa nám super základ. A vo výhľade je ďalšie sneženie...

bielo_modrá

foto: Timea, M.B.

túra absolvovaná 15.01.2014

Fotky Skialp Julierpass: Piz Valletta 2933m.

RE: Skialp Julierpass: Piz Valletta 2933m.
Peto 16.01.2014
V dobrom závidím, asi budúci týždeň riadne zamakám a ten ďalší som tam :)

Timi 16.01.2014
pozn.: ten nas bezmenny kopec sa volal Muot Cotschen 2864m (len na 25.000 mape), v preklade to znamena asi tolko ze Roter Bergrücken, cerveny hreben.

RE: Skialp Julierpass: Piz Valletta 2933m.
sherpa 17.01.2014
nadherny den so vsetkym ako ma byt. len spolocna vrcholovka chyba....ale podpisy teda stoja za to.