Skialp Julierpass: aktuálne

03.02.2017
skialp-julierpass-aktualne

Táto zima opäť Engadinu nepraje, našťastie snehový základ ešte z novembra stvrdol poriadne a tak sa v oblasti Julierpassu dajú podnikať základné túry. Hmm človeku to príde možno obmedzené, stále chodiť do jednej oblasti, hlavne keď nie je o moc väčšia ako Vysoké Tatry :)

Tieto obrázky vznikli pred týždňom. Teda už to nie je úplne aktuálny aktuál. Odvtedy niečo pripadlo. Pozakrývalo kamene. Najbližšie to bude zaujímavé. Ktovie kedy bude najbližšie. Blížia sa Majstrovstvá sveta v zjazdovom lyžovaní a tie budú práve v St. Moritzi...

Skialparena_Julierpass

Julierpass je veľmi univerzálna oblasť. Je tu množstvo ľahkých túr. Na rozdiel od Vysokých Tatier... Vyráža sa pekne od auta. Rovnako ako sme vyrazili minulý piatok. Vôbec nevadí ak štartujete poobede. Máte už dobrú výšku vydupanú autom. Štartuje sa z 2200 metrov, podľa toho z ktorého parkoviska a ktorým smerom. My sme vyrazili z parkoviska, ktoré slúži ako východisko na Lagrev, jednu z Top túr v oblasti. Tentoraz sme sa ale vydali opačným smerom. Preštrikovali pomedzi kamene. Pošlapali po čučoriedkach a brusniciach. Vychutnali parádne solárko. Nešarpali sme sa peši na vrchol Corn Suvretta. Do zjazdu sme sa pustili zo sedielka pod ním. Človek by neveril ako sa dá pekne lyžovať pomedzi kamene ked je tvrdo...

Pekná poobedňajšia vychádzka to bola. Snehu tak na hrane. Tak veríme, že sa zima konečne preberie k životu aj tu. Sme však radi, že sa dá aspoň niečo... Julierpass vďaka.