Skialpaktual - Skialp: Aktuálne z Malej Studenej doliny - Vetroplach magazin

Skialp: Aktuálne z Malej Studenej doliny

04.02.2010
skialp-aktualne-z-malej-studenej-doliny
Po včerajšej fujavici na Chopku dnes nad Tatrami zasvietilo slniečko a tak som sa vybral zmerať stav snehu do Malej Studenej doliny. Potešilo ma, že sa dá v pohode vyšliapať na Hrebienok po sánkarskej dráhe a rovnako sa dá aj zísť dole (opatrne). Magistrála po rázcestie je tiež v pohode zjazdná oboma smermi. Tu som však musel lyže zobrať do rúk a obe skratky na Zamku som si dal napešo. Na hornej sú vyliate pekné ľady, celkom sranda...

Od Zamkovského chaty som pripol lyže a prepletajúc sa pomedzi kamene stúpal hore. Nad limbovým hájom už je chodník v pohode. Na pásoch som vyšliapal až hore ku Téryho chate. Treba ísť po chodníku, v hornej časti som šupol haršajzne a išlo to pjekne. Nad chatou už začína kráľovstvo snehu - myslel som, že ho bude viac :( aj tak sa však dalo a miestami aj čerstvý prášok bol.

Vybehol som miernym svahom zľava pod Baranie sedlo, záver do sedla napešo. Kukol som do Zmrzlej a šup ho dole. Podklad zmrznutý nabetón a na tom nafúkaný prach. Aj som sa čudoval, že sa to netrhá ale držalo... Po zjazde som natraverzoval doprava, nalepil pásy, nasadil haršajzne a vybehol som ešte do sedla Baraních strážnic.

Tam som stretol skupinku maďarských pešiakov, aspoň mi prešlápli posledné metre do sedla, tie som už išiel peši s lyžami v rukách. Zjazdík pekný, nič sa neutrhlo aj keď dačo nafúkané tam bolo. Kúsok pod chatou som stretol kamzíka. Vyhrabával trávu spod snehu na hrebienku vedľa malého hangu. Musel som okolo neho prejsť na lyžiach asi 20 metrov, tak ma zaujímalo, akú traumu mu vyrobím. Pri lyžovaní som mrkol vľavo, stál a čumel na mňa. Pri poslednom pohľade som ešte zazrel ako sa znova zohol a pokračoval v paši. Na Térynke je známe, že kamzíci v noci pospávajú na trávnatých terasách za chatou - asi sa tam cítia bezpečne...

Počul som pri jednej príležitosti minule: Na rozdiel od niektorých ľudí kamzík nie je hlúpy tvor...

Na lyžiach som zišiel do polky Hangu, potom som ich zniesol pod Hang, znovu zapol a zišiel na nich až po limbový háj. Od Rainerky som magistrálu korčuloval na Hrebienok a ako som už spomínal na lyžoch dole až do Smokovca.