Skialpaktual - Podmienky na Štrbskom plese - Vetroplach magazin

Podmienky na Štrbskom plese

15.11.2007
podmienky-na-ltrbskom-plese

V Poprade bolo dnes počasie, "že by psa vonku nevyhnal". Teda ideálny čas využiť prvý novembrový sneh na prechádzku na pásoch. Namierili sme si to na Štrbské pleso. V Smokovci to ešte nebolo nič moc, ale už za Hágami začalo poriadne pribúdať snehu. Na Štr. plese to už vyzeralo naozaj ako v zime. Stále husto snežilo. Naše prvé kroky viedli ako ináč: smerom na Solisko. Panoval tu čulý ruch. Ratrak chodil hore dole a vlekári premiestňovali snehové delá, ktoré už narobili pekné kopy snehu. Zasnežuje sa aj stopa pod vlekom a tak možno čoskoro bude jazdiť aj Esíčko.

Pri spodnej stanici vleku na Solisko sme sa otočili, aj keď by sa dalo šlapať až hore. Ukázala sa veľká slabina tejto zjazdovky a to expozícia na hrebeni z ktorého vietor sneh rýchlo odfúkne. Videli sme šlapať dvoch ľudí hore, ale na pohodový zjazd to nevyzeralo. Určite nie na nové lyže.

Po krátkom zjazde sme nalepili znovu pásy a za hustého sneženia sme sa vybrali na prieskum do Mlynice. Tam nefúkal vietor a tak sme si vychutnali prechádzku lesom.

Na túto ročnú dobu je to nevídaná snehová nádielka. Palička zapichnutá v snehu ukazuje poctivých 80 čísel. Takže základ na zimu vyzerá byť dobrý, uvidíme čím nás príroda ešte prekvapí.