Jasná aktuál 28.1.

30.01.2012
jasna-aktual-28-1-

Prechádzka Jasnou je ako balzam v peknom počasí. Dnešné podmienky na šľapanie boli priam skvelé, na vrch človek vybehne ľahko,  nad Lukovou trošku podšmykuje. Od Konského Grúňa hore je už horšie. Smerom hore sa trčiace kamene dajú obísť, dole je to iskrivejšie. Hrebeň je vytyčovaný a prešľapaný na oba smery, dnes hotová diaľnica. Žľaby sú tiež prelyžované, je v nich však tvrdo, len jemný poprašok.

Oproti minulému roku pribudlo niekoľko nových vecí. Počas prípravných prác na novú lanovku (namiesto tej starej dvojmiestnej) je vybudovaná príjazdová cesta k Lukovej a vyššie. Začína na Priehybe (kde tiež trčia už nové základy dolnej stanice) a ide „obchvatom“ cez les na Rovnú hoľu a tam sa stáča späť smerom k Lukovej. Využívajú ju ale lyžiari ako prepojovaciu cestu medzi dvomi svahmi. Možno typ pre tých, ktorí neradi šľapú po kraji svahu na Lukovú.

Druhá novinka je pokračovanie prvej. Serpentíny až po vrcholovú stanicu lanovky na Konskom grúni.  Nie som si istá či kopírujú letný turistický chodník na Chopok. Ale skôr nie. Je to vlastne kasborerom prejdený pás popod nové zasnežovacie sprchy až k hornej stanicu. Z dnešnej skúsenosti sa im radšej budem vyhýbať. Križovala som len jednu hneď dole a šlo po nej dosť lyžiarov. Treba dať prednosť a radšej sa vyhnúť bokom popri sprchách. Inak dobré tyčovanie do hmly, majú oranžový spodok.

Na vrchole je takmer rozobratá bývalá vrcholová stanica a položené zákaldy novej. Takže ak ste boli zvyknutí sa v závetrí starej budovy skryť pred vetrom alebo vyzuť pasy, no, už moc nie je kde. O rok by už mala lanovka stáť, tak ako aj zasnežovanie po vrch. Hore na vrchole aj nová reštaurácia. Vraj. Čo stihnú, ukáže čas. Zatiaľ je tam ľudí tak akurát, skialpinisti hrajú presilovku nad pešími. Treba si to ešte užiť.