Chlebaktuál 19.12.2010

19.12.2010
chlebaktual-19-12-2010

V takomto predvianočnom čase by človek mal doma vypekať a vyškrabovať misky. Ale no seď doma keď je prašan a slnečno! A tak vznikajú aktuály...
Akciu sme zahájili v Šútove na konci dediny. Po zelenej na Zajacovú, stopa prešľapaná od peších, dnes už aj pre šľapačov. Kolovali zvesti, že je rampa na príjazdovej ceste na Zajacovú z Trusalovej zamknutá. Prekvapením teda bolo 5 áut na Zajačke. Po zvážnici a aj skratkou po hrebienku je snehu na mrte, všetko vzorne prešľapané, stromy zasypané, Slnko svieti, idyla. Vysnežený bol aj bývalý lyžiarsky svah Generál, čučoriedky ukryté pod nánosom bieleho prášku. A teda žiadnu skalku sa nepodarilo chytiť smerom dole, paráda, až stehná štípali radosťou. Také snehové podmienky pred Vianocami – no neskutočné. Svahy Chlebu a Kriváňa sú ešte hnedobiele, ale po chatu pod Chlebom predvianočný ideál.

Smerom dole sme to zvrtli na Trusalovú stopa tam bola prešľapaná už od rekreačného objektu nad motorestom. Na lyžiach sme zišli až na parkovisko, stopa bola prešľapaná aj z tejto časti smerom na Chleb. Dá sa ísť dole od Zajacovej aj po ceste, je odhrnutá.
Posledným predvianočným aktuálom čitateľom prajem k Vianociam aby si našli pod vetvou čo najkvalitnejšie skialpove vybavenie a počas sviatkov aby popísali čo najviac kopcov!