Aktuálne z Veľkej Studenej doliny

24.12.2011
aktualne-z-velkej-studenej-doliny

Uplynulé sneženie v Alpách mi nedalo nepozrieť sa na portál SLP laviny.sk a preskúmať, čo asi tak hlásia automatické meteorologické stanice v Tatrách. Všetky okrem Ľadového plesa mali nejaké údaje online, tak neostáva nič iné len ísť sa hore pozrieť, či im tam zase hore niečo nezamrzlo ako v roku 2008, keď mi tie dáta bolo treba na jeden seminár. Taký poloprofesijný výlet, ideme len tak napešo, z logického usúdenia, že ak na Solisku trčí tráva, tak to vo Veľkej Studenej nebude smerodajne lepšie.

Starý Smokovec 7:30, jasno, po Hrebienok tak 10 cm. snehu. Ďalej až po rázcestník celkom fajn, v lese to už nadobúda tú pravú zimnú atmosféru. Chodník je celkom dobre prechodený, v podstate by to už na lyže aj celkom ušlo, nebyť tých kameňov a trčiacej kosovky a teda ťažkostí, že kadiaľ dole. Narýchlo míňame Veverkáč, tento rok zatiaľ nič moc i keď stopy k nemu už vedú. Dolný Groszov ľad je tenký a pripomína skôr nejaký mix.

Pod Bránou je okolie vyfúkané a miestami je chodník celkom na skaly. Tyče na zimný chodník sú už napichané. Pred Zbojníčkou výborná poľadovica na dolámanie si hnátov, dnu ale príjemne teplúčko. Povinný malý čaj a veľký rum. Debatíme o presnosti teplomerov vonku. -11 stupňov Celzia, windchill sa ani nesnažím počítať.

Okolo obeda dprichádza predpovedaná brázda nižšieho tlaku vzduchu a začína sa zaťahovať a drobne snežiť. Vyrážame ďalej k Ľadovému plesu, stretávame čriedu asi desiatich kamzíkov. Míňame starý totalizátor za Zbojníčkou. Zdá sa byť dosť prázdny. V jeseni bolo málo zrážok. Stanica pri Ľadovom plese vyzerá byť v poriadku, neviem prečo nevysiela žiadne údaje. Smutný je pohľad na senzor teploty snehovej pokrývky, ktorý trčí ešte celý vonku zo snehu, 5-50cm

V žľaboch pod Javorákmi je už celkom pekne naviaty sneh ale takto ďalej... dnes je piatok a v Tatrách je opäť jasný deň.

Timea

Fotky Aktuálne z Veľkej Studenej doliny

RE: Aktuálne z Veľkej Studenej doliny
piso (pisosip@inmail.sk) - 25.12.2011
Len doplním. 23.12. tzn. deň pred Vami liezla Veverkáč jedna dvojka. A čo je zaujímavejšie, niekto v tento deň šlapal hore na pásoch, čo by som ešte pochopil. Ale aj dole chodníkom išla lyžiarska stopa, odbočujúca na Húpačky. Tie lyže museli byť pochované ešte v ten istý deň na Hrebienku. :-) Alebo boli plechom podbité.

timea (timeamarek/at/gmx.net) - 25.12.2011
Piso, my sme sli 22.12. vlastne, Martin to tu trochu neskor dal. stretli sme jedneho typka, co isiel vecer na Zbojnicku, a chceli ist s partakom na dalsi den potom liezt nejake lady, tak mozno to boli oni. no, toho jedneho na lyziach co som stretla, tak ten siel na nie az takych starych Legendoch, co som si v tej tme stihla vsimnut a zmizol potom v hoteli Grand, takze... asi ich mal nazvys... Ale asi ako vidim, blazon sa vzdy najde kazdy den.